Ubuntu'yu yeni yüklediğimde bilgisayara kulaklık taktığım zaman sesin hala dahili hoperlörlerden geldiğini fark ettim. Biraz kurcalayıp düzeltemedikten sonra kısa bir google araması ile Sound Switcher programını bulup sorunu çözdüm.

Ubuntu'da ses giriş/çıkış aygıtını değiştirmek
Çalıştırdıktan sonra sistem çubuğunda görebileceğiniz Sound Switcher.

Resimde gördüğünüz Input bölümü giriş aygıtları için. Mikrofon vs. buradan ayarlanabilir. Output bölümü çıkış, yani bizim sorunumuz olan hoperlör bölümü. Buradan kulaklığı ya da HDMI ile televizyonda film falan izleyecekseniz HDMI Audio seçeneğini seçebilirsiniz.

Nasıl Yüklenir?

Terminali açtıktan sonra, arka arkaya aşağıdaki komutları girerseniz otomatik kurulacaktır. Ben Ubuntu'da denedim ama büyük ihtimalle diğer Linux dağıtımlarında da aynı şekilde çalışacaktır.

sudo apt-add-repository ppa:yktooo/ppa
sudo apt-get update && sudo apt-get install indicator-sound-switcher

Komutları girerken, sudo komutu ile kurulum işlemini yönetici haklarıyla yaptığımız için parola isteyecektir. Parolanızı girin, ama yazarken güvenlik nedeniyle ekranda görünmez.

Bitti, şimdi?

Kurulum bittikten sonra Unity Dash'i açarak (ALT tuşu) "sound switcher" yazıp arayın ve programı açın. Eğer program sistem çubuğuna yerleşmezse oturumu kapatıp açın gelecektir.

Eğer konsolla uğraşamam ben diyorsanız, .deb uzantılı kurulum dosyasını şuradan indirebilirsiniz. Kolay gelsin.